28 Mart 2012 Çarşamba

Dorian Gray' in Portresi-Oscar Wilde

   Oscar WİLDE' in ilk ve tek okuduğum kitabı. Geçtiğimiz sene Bursa Kitap Fuarından satıcı adamın ısrarı üzerine almıştım. İyiki de almışım. İnsanoğlunun bencilliklerine, hırslarına, güzel bedenlerine rağmen içlerindeki ahlaksızlıkları gün yüzüne çıkaran güzel bir eserdi..
  Dorian Gray; zamanının yakışıklı, zengin ve entellektüalitesi yüksek bir gençtir. Ressam arkadaşı Basil bir gün onun portresini çizer ve Dorian kendi resmini gördüğünde büyük bir üzüntü içine düşer. Kendisinin gün geçtikçe yaşlanacağını ama portrenin hiç bir zaman eskimeyeceği düşüncesi onu kahreder. Ama işler gerçekte öyle gitmemektedir. Dorian' ın yaşlanmayacağını düşündüğü portre gün geçtikçe kendi vicdanının aynası haline dönüşmüştür. 
  İnsanı düşündürmeye iten, kendi iç dünyasıyla yüzleşmesini sağlayacak ve her kitap severin nacizane mutlaka okumasını tavsiye edeceğim tam bir başucu kitabı...

3 yorum:

  1. üniversitede ingilizcesini okumuş ve ben de çok beğenmiştim. tabi oldu 5-6 sene,ne zamandır türkçesini de okumak aklımda. sizin de beğenmenize sevindim :)

    YanıtlaSil
  2. Geçenlerde filmini izledim,o sayede heberim oldu bu yakışılının dünyasından. Daha önce duyuyordum bay Grey adını ama neyin nesi olduğu konusunda hiçbir fikrim yoktu. Filmden çok etkilendim gerçekten de, hemen kitabı listeme ekledim. Ancak kitabın orjinali okunmalıymış diyor herkes; kimse kolay kolay gerçek büyüsüyle çeviremiyormuş kitabı. Se ne dersin sibel, tavsiye eder misin? Bu arada yorumlarını aldım. Takibindeyim canım. ;)

    YanıtlaSil
  3. İngilizce bilen kişi için elbetteki her çeviri kitabın orijinalini okumak daha verimli olacaktır.Kitap çevrildiğide bi nebzede olsa duygusunu kaybediyo evet buna katılıyorum.Ama çok iyi yayın evleri var çeviri konusunda.Benim hoşuma gitti açıkçası.Çevirisini okusanda pek bişey kaybetmezsin canım.Çeviri okumak istersen sana Oda yayınları, Can Yayınları ve Antik Yayınları tavsiye edebilirim.

    YanıtlaSil